The Gambia Experience Tour

Aquest any hem repetit destí, l’any passat va ser un gran viatge però ens van quedar les ganes de disfrutar el país al nostre ritme i conèixer millor la seva gent. Per això, amb el meu etern company de viatge Jordi Muñoz, ens hem decidit a fer una ruta en bicicleta pels voltants del riu Gambia, una ruta pel nostre compte, buscant-nos la vida per arribar als destins proposats.

El viatge ja començava accidentat a l’arribar a l’aeroport a les 3 de la matinada, el control d’entrades ens va tancar al “cuartelillo” demanant-nos la recepta de tots els medicaments que portàvem, cosa poc habitual, però una bona excusa per fer-nos pagar una taxa inexistent… Per sort el nostre salvador gambià Joachim es va imposar a la llei i ens va rescatar de la “justícia”.

El primer dia, el vam fer de visita a Serrekunda. Sempre és estrany, temperatura molt diferent a Barcelona, noves olors i sentir-te constantment el punt blanc de la població, una sensació que sorprèn al principi però a la que t’adaptes a mida que passen els dies.

L’etapa de bici va començar el segon dia, de Sanyang fins a Kotu on passaríem la nit, una ruta de 40Km per començar a escalfar motors, cremar les JulBriew (cervesa gambiana) de la nit passada i fer lloc per les de l’arribada.

The Gambia

Desde Kotu vam anar pedalejant fins a Banjul, capital de Gambia, on agafaríem el ferri fins a Barra. Pujar al ferri de Banjul és una odissea, la gent passa hores esperant per pujar-hi i l’entrada és una cosa semblant a l’entrada del Corte Inglés el dia de rebaixes però sumant cotxes, camions, gent a peu, en moto, vaques, cavalls, carros… Vam tenir sort i vam aconseguir pujar amb la porta tancada als nostres talons.

Tot seguit vam agafar camí cap a Kerewan. De camí vam tenir un petit incident… se’ns va trencar un pedal i vam haver de fer autostop. Per un mòdic preu una ambulància ens va acostar fins el poble més proper per reparar-lo i poder seguir amb l’etapa.

A Farafenni, vam decidir fer un dia de visita tranquil·la des d’una barca al riu Gambia, així que ens vam desplaçar fins a Janjanbureh on veuríem una gran varietat d’ornitologia, hipopòtams i grans postes de sol, tot menys JulBriew fresca… el poble no tenia petroli pels generadors d’electricitat, per tant ni neveres, ni llum, ni bateries carregades…

El dia següent l’objectiu era BinTang Bolong. Per arribar-hi hauríem de tornar a buscar un ferri per tornar a creuar el riu i arribar fins a Soma. Hi havia al menys una cua de 100 camions esperant per creuar el riu, s’hi podien passar dies esperant però nosaltres a l’anar amb la bici vam entrar directament.
L’arribada al campament de BinTang Bolong va ser tot un regal!

The Gambia

La següent tirada ja va ser fins a Brikama, on visitaríem el mercat. Tot seguit ja faríem l’última etapa fins a Sanyang altre cop, on vam estar els dies que ens quedaven descansant, fent platja, i intercanviant regals amb el nostre amic UB-40 (així era el seu nickname) que ens acompanyava a tot arreu.

És un resum d’un gran viatge que inclou aventura i bona vida. Un lloc poc conegut però que recomano al 100% per qualsevol que vulgui viatjar a Àfrica per un cost no molt elevat i sense problemes de seguretat. Sobretot la gent del país és excel·lent; honesta, hospitalària i molt agraïda. Espero que aquest post us animi a visitar aquest petit país!