Soctland

Ara que ja es va acabant l’estiu és hora de revisar totes les fotos dels viatges i sortides que hem anat fent. Aquest post el dedico al primer i més llarg que he fet durant l’estiu, la ruta pel Nord-Oest d’Escòcia, un viatge fred i plujós, però amb uns paratges ue difícilment et deixen indiferent.

Només arribar a Glasgow, ciutat la qual no val la pena visitar, ja pensavem en trobar un Decathlon per comprar una petita tenda de campanya “Producte Blau”, sí, tot i el fred haviem decidit anar de camping. Els llocs per dormir a Escocia es poden dividir en 4 línies: Young Hostels, Camping i/o acampada lliure, Bed and Breakfast o Hotels.  L’última opció és cara i hi ha poca oferta, B&B és xulo però no en pots abusar per que una habitació t’acaba costant uns 90€… Ens quedaven 2 opcions… Hostel o Camping… Està clar! el Camping sempre està a llocs més xulos, es pot fer acampada lliure a tota Escòcia i no has de compartir habitació.

Un cop comprada la tenda, començavem la ruta desde Edimburg cap a Inverness on veuriem el Llac Ness amb el seu monstre, obviament. Tot seguit vam enfilar fins Scourie, la part més Nord que vam visitar i on vam poder gaudir d’una nit escoltant les onades del mar al costat de la tenda. D’Scouri ja vam baixar cap a Ullapool, un poble pescador envoltat de llac i mar, un lloc màgic on vaig tenir la sensació d’estar més lluny però aprop de casa, realment va ser especial.

D’Ullapol vam seguir fins a l’illa d’Skye. Sens dubte va ser on vam veure els paratges més espectaculars del viatge; des de postes de sol, sols a 1 metre de l’aigua athlantica i veient com les gabines caçaven peixos com mísils contra el mar (un dels millors moments del viatge). Fins a grans panoràmiques de l’illa des de les muntanyes de Quiraing.

D’Skye ja vam anar baixant per la muntanya del Ben Nevis fins a Glasgow altre cop on agafavem l’avió de tornada a Barcelona. En total 12 dies que completen un viatge plè d’aventures acompanyades per la genial gent que habita l’illa.